04.10.2016
Вчитель: Вакулка В.І.
Урок №5 Клас 5 Історія України
Тема:Писемні джелера в історії.Архіви.
Мета: ознайомити учнів з письмовими видами історичних джерел,
Визначити їх значення для дослідження минулого,
Навчити учнів з`ясовувати роль писемних джерел у вивченні історії,
На елементарному рівні здобувати інформацію,що містять історичні джерела,
виховувати шанобливе ставлення до історичних памяток.
Обладнання: таблиці з історії України,слайди,Літопис русьий.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Структура уроку
- Організаційний момент (гра «пароль») Учні повинні назвати по одному слову,що відповідалоб змісту попередніх уроків,- своєрідний пароль,який нам дасть можливсть продовжувати вивчення історіїї.Слова неповинні повторюватися.Узагальнююча бесіда
-Отже, назвіть історичні джерела
-Хто відшукує історичні джерела?
-Де зберігаються виявлені пам`ятки?
II.Етап підготовки учнів до засвоєння нових знань.
Уявіть,що ви піднімаєтесь в гори і раптом бачите викарбуваний на скелі напис:»Я цар великий,цар царів,вирушив походом на сусідню країну.Вороже військо я розгромив,20 міст спалив,10 тис.людей взяв в полон.Хто цей напис знищить,нехай покарають його грізні боги.»
-Яке це джерело?
-Про що воно розповідає?
-Чому воно дійшло до наших днів?
III.Етап засвоєння нових знань.
Отже,темою нашого уроку є Писемні джерела.Архіви.
План
1.Писемні джерела.Літописи.
2.Архіви.
-Які ви знаєте писемні джерела?
-(Гра «Слово за слово»)
-Роздивіться ілюстрації на ст.36.
-Що треба знати історику щоб прочитати історичний текст?
-Як можна перевірити справжність документа?
-Розгляньте графіті на ст.37
-Чому такі написи є важливими?
-Чи можна графіті вважати писемними джерелами?
Прочитайте текст на ст.37(2 абзаци)мовчки і 2-3 реченнями передайте зміст прочитаного.
Розповідь вчителя про козацькі літописи.(Сформулюйте за моєю розповіддю 2-3 запитання,дайте відповіді на них.)
Фізкультхвилинка
«Пишемо літопис»
1.Вибираємо гусине перо.
2.Правою рукою виводимо першу літеру.
3.Тепер вмокнемо перо в чорнило і поволі продовжуємо писати літопис.
4.Впрані літописці писали і лівою рукою.Спробуємо ми.
5.Тепер поставимо свій підпис,виводячи двома руками.
Письмові джерела,як і речові,також недовговічні.Вони псуються,горять,їх викрадають чи навмисне знищують.Тому важливо зберегти їх.
-Де їх можна зберігати?
Демонстрація слайдів про архіви.
Зверніть увагу на слайди і складіть питання про архіви.
IV.Етап закріплення нових знань
Вправа «Чиста дошка»Tabula rasa.
1.Які бувають істричні і писемні джерела?
2.Чому писемні джерела найцініше для істориків?
3.Для чого потрібні архіви?
4.Які умови повинні бути в архівах?
V.Етап інформації учнів про домашнє завдання.
Опрацювати §5.
Готуємось до практичної робити.
Підготувати сімейні фотографії,провети опитування сім`ї і скласти невеличкий літопис своєї родини (10 речень)
|