Дата: 27.11.2018 Клас: 7 – б Предмет: всесвітня історія
Урок № 10
Тема: «Середньовічне місто»
Мета: сформувати уявлення про середньовічне місто, його населення, зовнішній вигляд. Розвивати вміння учнів, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, висловлювати власні судження щодо ролі міст в економічному і соціальному розвитку середньовічної Європи.
Обладнання: мультимедійна дошка, презентація.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань учнів.
Структура уроку
І. Організаційний етап.
ІІ. Етап підготовки учнів до активного засвоєння знань.
Вправа «Асоціація»:
- Хрестові походи;
- Турніри;
- Рицарі;
- Епідемії;
- Війни;
- Культура;
Ми з вами зробимо спробу на уроці повернутися в середньовіччя, відчути дух цієї епохи.
- Що нам потрібно для подорожі? (знання, історичні карти)
Слайд №1. В чому відмінність між двома картами?
Слайд №2. Тема нашого уроку: «Середньовічне місто».
Яку мету ви собі ставите на уроці? (вивчити життя міста, традиції, ремесла, культуру). Щоб реалізувати дану мету ми будемо працювати за планом.
ІІІ. Етап засвоєння нових знань.
Слайд №3. План:
- Виникнення і зародження міст.
- Боротьба міст за самоврядування.
- Ремесло та цехи.
- Торгівля і лихварство.
- Міська культура.
На основі схеми на ст. 76 назвіть причини виникнення міст ( зростання продуктивності праці, розвиток ремесла і торгівлі, припинення набігів норманів і арабів).
Назвіть найбільші міста Європи.
Де виникали міста?
- На місці римських поселень;
- Біля бродів і мостів;
- На перехресті доріг;
- Біля перевалів;
Вправа «3 речення». Учні описують зовнішній вигляд міст. Доповнення І групи про середньовічні міста.
Висновок учні роблять самі.
- На чиїй землі виникали міста? (феодалів)
- Кому міщани платили податки? (власнику)
Вправа «Перекладач». Терміни: «міська комуна», «Магдебургзьке право».
Слайд №4. Які наслідки мала боротьба міст?
Доповнення учнів ІІ групи про боротьбу міст за свої права.
Слайд №5. Вправа «Перекладач». «Цехи».
На ст. 80 підручника на основі схеми визначте причини, що спонукали ремісників об’єднуватися в цехи та поясніть кожну з них.
Документ ст. 82 підручника. Визначте, які обмеження накладали цехи.
Доповнення учнів ІІІ групи про цехи.
Слайд №6. Визначте позитивні і негативні наслідки об’єднання в цехи.
На ст. 83 підручника на основі схеми визначте хто і з ким торгував у середні віки. Виступ учнів IV групи про лихварів і банкірів.
Слайд №7. Підсумок роблять самі учні.
Слайд №8. Звучить середньовічна музика. Що ви відчуваєте, слухаючи цю музику?
Слайд №9, 10, 11. Міська культура. Виступи учнів V групи. Роман «Про Лиса Ренара». Підсумок роблять самі учні.
IV. Етап закріплення нових знань.
Куб Блума.
- Назви визначення поняття «цех», середньовічні міста.
- Чому міста боролись за свої права?
- Поясни, чому частина сеньйорів була зацікавлена в отриманні містами Магдебургзького права.
- Запропонуй свої ідей щодо розвитку середньовічних міст.
- Поділись своїми враження від уроку.
- Порівняй середньовічні і античні міста.
Кожна група створює герб за вибором. (Герб цеху, міста, гільдії).
Вправа «Світ середньовіччя». Розділи за категоріями: мода, їжа, зброя, винаходи. Джерело: https://learninggapps.org/423983
V. Етап інформації учнів про домашнє завдання.
Опрацювати §11. Скласти оповідання «Один день із життя городянина».
|