Вхід на сайт

Пошук

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0




Неділя, 19.05.2024, 04:48
Вітаю Вас Гість | RSS
Сайт Вакулки Валентини Іванівни
Головна | Реєстрація | Вхід
Каталог файлів



Конспект уроку з всесвітньої історії 7 клас
28.02.2019, 12:26

Дата: 27.11.2018                   Клас: 7 – б                    Предмет: всесвітня історія

Урок № 10

Тема: «Середньовічне місто»

Мета: сформувати уявлення про середньовічне місто, його населення,      зовнішній вигляд.  Розвивати вміння учнів, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, висловлювати власні судження щодо ролі міст в економічному і соціальному розвитку середньовічної Європи.

Обладнання: мультимедійна дошка, презентація.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань учнів.

Структура уроку

І. Організаційний етап.

ІІ. Етап підготовки учнів до активного засвоєння знань.

Вправа «Асоціація»:

  • Середньовіччя:
  •  Хрестові походи;
  • Турніри;
  • Рицарі;
  • Епідемії;
  • Війни;
  • Культура;

Ми з вами зробимо спробу на уроці повернутися в середньовіччя, відчути дух цієї епохи.

  • Що нам потрібно для подорожі? (знання, історичні карти)

Слайд №1. В чому відмінність між двома картами?

Слайд №2. Тема нашого уроку: «Середньовічне місто».

Яку мету ви собі ставите на уроці? (вивчити життя міста, традиції, ремесла, культуру). Щоб реалізувати дану мету ми будемо працювати за планом.

ІІІ. Етап засвоєння нових знань.

 

Слайд №3. План:

  1. Виникнення і зародження міст.
  2. Боротьба міст за самоврядування.
  3. Ремесло та цехи.
  4. Торгівля і лихварство.
  5. Міська культура.

На основі схеми на ст. 76 назвіть причини виникнення міст ( зростання продуктивності праці, розвиток ремесла і торгівлі, припинення набігів норманів і арабів).

Назвіть найбільші міста Європи.

Де виникали міста?

  • На місці римських поселень;
  • Біля бродів і мостів;
  • На перехресті доріг;
  • Біля перевалів;

  Вправа «3 речення». Учні описують зовнішній вигляд міст. Доповнення І групи про середньовічні міста.

Висновок учні роблять самі.

      -  На чиїй землі виникали міста? (феодалів)

      - Кому міщани платили податки? (власнику)

Вправа «Перекладач». Терміни: «міська комуна», «Магдебургзьке право».

Слайд №4. Які наслідки мала боротьба міст?

Доповнення учнів ІІ групи про боротьбу міст за свої права.

Слайд №5. Вправа «Перекладач». «Цехи».

На ст. 80 підручника на основі схеми визначте причини, що спонукали ремісників об’єднуватися в цехи та поясніть кожну з них.

Документ ст. 82 підручника. Визначте, які обмеження накладали цехи.

Доповнення учнів ІІІ групи про цехи.

Слайд №6. Визначте позитивні і негативні наслідки об’єднання в цехи.

На ст. 83 підручника на основі схеми визначте хто і з ким торгував у середні віки. Виступ учнів IV групи про лихварів і банкірів.

Слайд №7. Підсумок роблять самі учні.

Слайд №8. Звучить середньовічна музика. Що ви відчуваєте, слухаючи цю музику?

Слайд №9, 10, 11. Міська культура. Виступи учнів V групи. Роман «Про Лиса Ренара».  Підсумок роблять самі учні.

IV. Етап закріплення нових знань.

Куб Блума.

  1. Назви визначення поняття «цех», середньовічні міста.
  2. Чому міста боролись за свої права?
  3. Поясни, чому частина сеньйорів була зацікавлена в отриманні містами Магдебургзького права.
  4. Запропонуй свої ідей щодо розвитку середньовічних міст.
  5. Поділись своїми враження від уроку.
  6. Порівняй середньовічні і античні міста.

Кожна група створює герб за вибором. (Герб цеху, міста, гільдії).

Вправа «Світ середньовіччя». Розділи за категоріями: мода, їжа, зброя, винаходи. Джерело: https://learninggapps.org/423983

V. Етап інформації учнів про домашнє завдання.

Опрацювати §11. Скласти оповідання «Один день із життя городянина».

Категорія: Педагогічна діяльність | Додав: valentina08111954
Переглядів: 269 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar

Copyright sasha-str © 2024