КЗ «Луцька загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №13
Луцької міської ради»
Конспект відкритої виховної години
на тему:
«Що означає жити по совісті»
Тема: Що означає жити по совісті.
Мета:
- допомогти усвідомити й конкретизувати поняття совість, сором, муки сумління;
- розвивати здібності, розуміти і аналізувати вчинки інших людей;
- формувати прагнення керуватися в житті високими моральними нормами.
Обладнання:
- мультимедійна дошка, стікери, відео фрагмент фільму «Опудало».
Епіграф:
Живи в злагоді зі своєю совістю і нехай люди говорять, що їм заманеться. Сервантес
Хід заняття
І. Організаційний момент.
ІІ. Оголошення теми та мети заняття.
Вступне слово вчителя. Перегляд уривку з фільму «Опудало»
- Яка основна ідея фільму?
- Які ваші враження?
- Чи є актуальними проблеми, які порушені в цьому фільмі?
Отже, сьогодні ми поговоримо про совість. Спробуймо визначити, що таке совість, які поняття тісно пов’язані з совістю (сором, довіра, обов’язок, сумління, каяття, честь, доброта, чесність). Всім відоме вислів: «Є в тебе совість чи ні? Однозначно є. проблема в іншому: слухаю я її чи ігнорую. Це кожен повинен вирішити сам».
Щодня, щогодини наша совість диктує, радить, наказує, контролює кожен наш вчинок. Доречним буде згадати випадок, який трапився з давньогрецьким філософом Сократом (зачитує вчитель).
Вам було дано завдання виписати прислів’я про совість. Кожна група зачитує їх . кожна група формулює своє розуміння поняття совісті.
Учням роздають завдання. Частина прислів’їв загубилася. Завдання учнів – відшукати і поєднати.
І група.
- Совість
- Поганому виду
- Добре ім’я
- Сором – не дим
|
…очей не виїсть.
…немає стиду.
…краще багатства.
…спати не дає.
|
ІІ група
- Совість
- Хто знав стид
- Совість як хом’ячок
- У нього совісті
|
…той має совість.
…або гризе, або спить.
…як у лисого волосся.
…гризе без зубів.
|
ІІІ група
- Совість
- Страшно буває тому
- Чесному всюди честь
- Хоч совість беззуба
|
…а до смерті загризти може.
…в кого совість нечиста.
…хоч і під лавкою.
…друга мати наша.
|
Проаналізуйте одне із прислів’їв, чітко визначте свою позицію.
Притчу про совість читає учениця. Чи згідні ви з такою оцінкою людей? Обґрунтуйте своє твердження.
Підсумок роблять самі учні даючи визначення поняття «совість».
Отже, сьогодні ми з вами спробуємо отримані знання застосувати на практиці.
Вправа.
«Для цього не треба бути чарівником, бо я можу…» (5 хв.)
Дехто скаже, лише чарівникові під силу великі справи – змінити світ на краще. А що я?
Звичайнісінька собі людина. Звичайно, цей «дехто» в чомусь має рацію, але він не знає, що кожна людина на планеті Земля має чудодійну силу. Просто ця сила з’являється за декількох умов:
- Коли людина бажає змін;
- Коли вона готова аналізувати;
- Коли вона відкрита для добрих справ;
- Коли визнає свої помилки;
- Коли шукає однодумців та об’єднує їх навколо себе.
Пропоную перевірити цю «теорію». Можливо в кожному з нас є ця чудодійна силою. Закінчіть фразу «Для цього не треба бути чарівником, бо я можу…» записавши людські якості, які здатні змінити світ на краще.
Вправа.
«Футболка» (15 хв.)
Популярною формою одягу сучасної молоді є футболка. Підлітки носять футболки з різними написами, портретами кумирів, героїв мультиків, фільмів і т. д.
Спробуйте створити ескіз напису на футболці виходячи з теми нашої виховної години. Кожна група презентує свою роботу.
Вчитель зачитує «Історію для натхнення»
Перш ніж покласти олівець в коробку, майстер відклав його на сторону.
«Є 5 речей, які ти повинен знати, перш ніж я відправлю тебе в світ. Завжди пам’ятай про них і ніколи не забувай, і тоді ти станеш кращим олівцем, яким тільки зможеш стати.
Перше: Ти зможеш зробити багато великих речей, але лише в тому випадку, якщо ти дозволиш Іншому тримати тебе в Його руці.
Друге: Ти час від часу будеш переживати нелегке обточування, але це буде необхідним, щоб стати добрим олівцем.
Третє: Ти будеш здатним виправляти помилки, які ти зробиш.
Четверте: Твоя найбільш важлива частина буде завжди знаходитися усередині тебе.
І п’яте: На якій би поверхні тебе не використали, ти завжди зможеш залишити свій слід. Незалежно від твого стану, ти повинен продовжувати писати».
Олівець усе зрозумів і пообіцяв пам’ятати про це; він був поміщений у коробку з покликанням у серці і очікував свого часу.
І тепер, ставлячи себе на місце олівця, хай ці слова будуть почуті тобою. Завжди пам’ятай ці 5 правил і ніколи не забувай їх, і ти станеш доброю людиною, якою ти тільки можеш бути.
Перше: Ти будеш здатний роботи багато великих речей, але лише в тому випадку, якщо дозволиш добрій і розумній людині тримати тебе у руці і дозволиш іншим людям мати доступ до багатьох дарів, якими ти володієш.
Друге: Ти час від часу будеш переживати нелегке обточування, проходячи через різні проблеми. Ти будуш потребувати цього, щоб стати більш сильною людиною.
Третє: Ти зможеш виправляти помилки, які ти зробив, або зможеш «вирости» на них.
Четверте: Твоя найбільш важлива частина буде завжди знаходитися усередині тебе. З глибини серця твого будуть виходити твої вчинки.
І п’яте: Скрізь, де б ти не йшов, ти повинен залишити свій слід. Незалежно від ситуації, ти повинен творити добро, щоб тебе запам’ятали.
Складаємо разом з учнями «Кодекс совісної людини».
1 Бути добрим
2 Нетерпимим до зла
3 Небайдужим
4 Вміти прощати
5 Дотримуватись заповідей Божих
Вправа (3 хв.).
«Я совісний тому , що …»
Написати три якості совісної людини . Кожен учень зачитує свої якості.
Підсумок:
Прислухайтеся до голосу своєї совісті. Хай вона буде вашим надійним другом і порадником.
|